Przedstawiciele Zespołu Parlamentarnego "Tak dla rozwoju. CPK - Atom - Porty" spotkali się z samorządowcami z zachodniej części województwa łódzkiego, by przekonać ich do lobbowania za utworzeniem w Sieradzu centrum przesiadkowego Kolei Dużych Prędkości. W posiedzeniu wzięli udział między innymi: poseł na Sejm RP Marcin Horała przewodniczący w/w zespołu parlamentarnego i posłanka Lewicy Paulina Matysiak wiceprzewodnicząca w/w zespołu, poseł na sejm Paweł Rychlik a także prezydent Sieradza Paweł Osiewała, wiceprezydent Rafał Matysiak czy burmistrz Błaszek Piotr Świderski.
Jeszcze przed posiedzeniem Przedstawicieli Zespołu Parlamentarnego "Tak dla rozwoju. CPK - Atom - Porty" z samorządowcami, Marcin Horała udzielił krótkiego wywiadu dla sieradzkiej prasy (wysłuchaj MP3).
Poseł Marcin Horała również podczas posiedzenia wypowiadał się w podobnym tonie i poinformował samorządowców, że w Horyzontalnym Rozkładzie Jazdy KDP, pociągi najwyższej kategorii nie zatrzymują się w Sieradzu i apelował że to jest czas, by samorządowcy zawalczyli dla mieszkańców regionu o możliwość korzystania z projektowanego wcześniej centrum przesiadkowego.
Dlaczego te pociągi nie będą się zatrzymywać w Sieradzu? Średnia prędkość pociągów według nowego założenia wzrosła z 250km/h do 320km/h i to już powoduje że pociągi szybkiej kolei nie mogą zatrzymywać się w średnich miastach takich jak Kalisz czy Sieradz bo jest nieopłacalne i bezsensowe wyhamowywać te pociągi na takich krótkich odcinkach drogi. Poseł zwrócił jeszcze uwagę na jeden aspekt decyzji o przyspieszeniu pociągów (wysłuchaj MP3).
Także posłanka Lewicy Paulina Matysiak zwróciła uwagę że na bieżących mapach nie ma linii KDP24 która była wcześniej planowana i łączyła Zieloną Górę, Leszno, Kalisz, Sieradz, Łódź, Centralny Port Komunikacyjny (CPK) i Warszawę. Pociągi na tej trasie miały by kursować co dwie godziny. Mają za to powstać inne połączenia regionalne i dalekobieżne
Pociąg P15: Wrocław — Ostrów Wielkopolski — Kalisz — Sieradz — Łódź — Skierniewice — Warszawa — Siedlce — Terespol (co 2 godziny)
Regionalne Expresy (RE14 i RE15) łączące Kalisz, Sieradz, Łódź, Brzeziny ze Skierniewicami i Łowiczem (co godzinę)
RE17: Sieradz — Wieruszów — Kępno — Syców — Oleśnica — Wrocław (co godzinę)
jednakże resort zwraca uwagę, że uruchomienie pociągów RE będzie zależeć od finansowania zapewnionego przez urzędy marszałkowskie.
Głos również zabrał prezydent Sieradza Paweł Osiewała i wyraził sprzeciw wobec nowym planom stacji przesiadkowych dla KDP i stwierdził że są one nie do zaakceptowania oraz że Sieradz tak naprawdę na tym nic nie zyskuje. Prezydent zwrócił uwagę że przy pomocy KDP władze miasta postrzegają Sieradz jako partnera dla samorządowców z regionu jako hub przesiadkowy, który dał by szanse rozwoju okolicznym mieszkańcom miast takich jak Wieluń, Błaszki, Zduńska Wola czy Łask, że linia pociągu P15 nas nie zadawala i że chcielibyśmy mieć większe możliwości podróżowania dalej i szybciej. Zakomunikował także że będzie zgłaszać swoje uwagi do Horyzontalnego Rozkładu Jazdy i sygnalizować jak bardzo ważne dla naszego miasta są połączenia, które pierwotnie były przewidziane i nad którymi pracowaliśmy w Sieradzu przez prawie trzy lata.
Głos w rozmowie zabrał też wiceprezydent Sieradz Rafał Matysiak. Zwrócił on uwagę na to że w pierwotnej wersji obiecano wywłaszczanym mieszkańcom ziem że ich dzieci, ich wnuki będą mogły dzięki szybkim kolejom podróżować po całym świecie a teraz wygląda na to że te operacje były stworzone po to by ktoś z Warszawy mógł bardzo szybko przejechać do Berlina a wywłaszczana osoba nic z tego nie będzie mieć. Wiceprezydent również optuje za tym by przywrócić pierwotną wersję stacji przesiadkowej w Sieradzu bo dzięki temu nasz region będzie się rozwijał poprzez transfer wykwalifikowanych pracowników i specjalistów z Sieradza do Warszawy i na odwrót.
Po zakończonych rozmowach posiedzenie podsumowali krótkimi wypowiedziami:
Posłanka Lewicy Paulina Matysiak (wysłuchaj wypowiedzi)
Poseł PiS Marcin Horała (wysłuchaj wypowiedzi)
Prezydent Sieradza Paweł Osiewała (wysłuchaj wypowiedzi)
Powódź 2024 a tu
OdpowiedzUsuńHorala i Osiewala o atomie i kolei
Dobre.
No dobre, dobre ... Bo biznesmeny zaczynają okradać zwykłych ludzi ... Było inne założenie przy pracach nad KDP i teraz Prezydent i zwykli ludzie czują się oszukani.
UsuńBo trzeba było ten pomysł upier.....ć już na starcie, szybka kolej heh jak my nawet kasy biletowej nie mamy
OdpowiedzUsuńNo i co teraz??? Tak przekonywali mieszkańców że będzie cudownie a teraz ludzie są nabici w butelkę, i oczywiście winnego nie ma.
OdpowiedzUsuńJuż na rozmowach konsultacyjnych robili ludzi w wała a teraz prezydent jest ździwiony, haha jakto ???
OdpowiedzUsuńMiał być lokalny rozwój a wyszedł niedorozwój !
OdpowiedzUsuńHahahaha nie ma to jak iść i oszukać ludzi jak to cudownie będzie, a wyszło jak zawsze :D
OdpowiedzUsuńCzemu mnie to nie dziwi. Pamiętacie państwo zapowiedzi super basenów nad rzeką Wartą, są jakie są. Pamiętacie może remont naszego białego mostu, jest jaki jest. To teraz macie szybką kolej ;)
OdpowiedzUsuńNasz cudowny premier mógł wycofać podpis to wy wycofajcie swoje zgody na KDP
OdpowiedzUsuńSmutne to tak patrzeć jak się okrada zwykłych ludzi
OdpowiedzUsuńTo jest niestety obraz POLSKI
OdpowiedzUsuńczyli pionki w rozgrywce zostały zbite ?
OdpowiedzUsuń