środa, 8 października 2025

W Sieradzu powstał nowy magazyn soli drogowej

Drogowcy mają już dodatkowe wsparcie w walce z zimowymi utrudnieniami Na terenie Rejonu Dróg Wojewódzkich w Sieradzu powstał nowy magazyn soli drogowej – obiekt, który znacząco wzmocni przygotowanie służb na nadchodzący sezon zimowy. Konstrukcja ma dwanaście metrów wysokości, 200 metrów kwadratowych powierzchni i 9800 metrów sześciennych pojemności. Popularna „solniczka” może pomieścić od 600 do 700 ton soli drogowej. Do jej budowy wykorzystano drewniane prefabrykaty oraz ściany żelbetowe, co zapewnia trwałość i odporność na działanie czynników atmosferycznych. Roboty rozpoczęły się na przełomie lutego i marca tego roku, a koszt inwestycji wyniósł 2,9 mln zł.


To już jedenasty magazyn tego typu funkcjonujący w bazach Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Każdy z nich stanowi ważny element systemu zabezpieczenia dróg wojewódzkich przed oblodzeniem i śliskością. Dzięki nowemu obiektowi w Sieradzu możliwe będzie utrzymywanie większych zapasów soli, a tym samym szybsze reagowanie na nagłe pogorszenie warunków pogodowych.

Nowy magazyn znacznie usprawni logistykę działań w ramach „Akcji Zima” – umożliwi sprawniejszy załadunek pługopiaskarek i solarek, skróci czas wyjazdu na trasy oraz zapewni lepsze pokrycie rejonu Sieradza i okolic. Oznacza to, że w przypadku opadów śniegu lub gołoledzi drogowcy będą mogli błyskawicznie podjąć interwencję, ograniczając ryzyko wypadków i utrudnień w ruchu.

Budowa takich magazynów jest częścią długofalowej strategii poprawy bezpieczeństwa i efektywności zimowego utrzymania dróg wojewódzkich. Zwiększenie pojemności magazynowej w regionie pozwala na wcześniejsze zakupy soli – zanim wzrosną ceny i zanim pojawią się problemy z jej dostępnością – co przekłada się również na oszczędności w skali całego województwa.

Jak podkreślają przedstawiciele Zarządu Dróg Wojewódzkich, odpowiednie przygotowanie do zimy to nie tylko sprawny sprzęt, ale też dobrze rozplanowana sieć zapasów i magazynów. Nowy obiekt w Sieradzu to kolejny krok w kierunku skuteczniejszej, bardziej niezawodnej i bezpiecznej obsługi dróg wojewódzkich podczas zimowych miesięcy.

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego






6 komentarzy:

  1. a ludzie myśleli że to meczet

    OdpowiedzUsuń
  2. 2,9mln?Czym ten beton jest zbrojony?Złotem?

    OdpowiedzUsuń
  3. O jesusie prawie 3 miliony za takie cos?

    OdpowiedzUsuń
  4. 3 miliony za pojemność 10 mauzerów brawo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to było liczone? Gęstość nasypowa to ok 2t/m3. Magazynują 600-700t. To gdzie Ci 10m3 wychodzi?

      Usuń
  5. Chlorek magnezu i chlorek wapnia: Są to skuteczne alternatywy chemiczne, które dobrze radzą sobie z oblodzeniem i zamarzniętym śniegiem. Chociaż są droższe od soli drogowej, nie wyrządzają szkód roślinom i zwierzętom.

    OdpowiedzUsuń