piątek, 27 marca 2020

Profil zaufany potwierdzisz w Urzędzie Miasta Sieradz


Urząd Miasta Sieradza, wychodząc na przeciw potrzebom zgłaszanym przez mieszkańców, od 25 marca 2020r. ponownie wprowadził możliwość potwierdzenia profilu zaufanego w siedzibie magistratu. Profil, który jest niezbędny do korzystania z  systemu e-administracji, w UM mogą potwierdzić jedynie mieszkańcy Sieradza.

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym związanym z koronawirusem, sieradzki magistrat prosi o ograniczenie ilości osób załatwiających sprawy w urzędzie. Sprawy można załatwić drogą mailową a wizyty umówić telefonicznie na konkretną godzinę tak by uniknąć tworzenia kolejek i skupisk ludzi. Wiele spraw możesz załatwić przez internet, siedząc wygodnie w ulubionym fotelu. Do tego ostatniego sposobu potrzebne jest jednak posiadanie profilu zaufanego. Ten można założyć poprzez system bankowości elektronicznej lub online na stronie  www.pz.gov.pl. W tym jednak przypadku PZ w ciągu 14 dni trzeba potwierdzić w jednym z 1500 punktów potwierdzających.
Z uwagi na pandemię koronawirusa, w wielu urzędach państwowych potwierdzenie PZ nie jest możliwe. Dlatego, wychodząc na przeciw potrzebom sieradzan, Urząd Miasta Sieradza od 23 marca 2020 r. daje mieszkańcom miasta, możliwość potwierdzania PZ w magistracie.

Po założeniu PZ na stronie www.pz.gov.pl wystarczy z dowodem osobistym zgłosić się do Biura Obsługi Klienta Urzędu Miasta Sieradza. Procedura potwierdzania PZ odbywać się będzie przy uwzględnieniu wszelkich środków bezpieczeństwa i zachowaniu środków ostrożności w obliczu pandemii koronawirusa. 
Źródło UM Sieradz
Informacje dotyczące zakładania PZ znajdują się tutaj.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza