piątek, 12 listopada 2021

Konsultacje dla mieszkańców Sieradza w sprawie Kolei Dużych Prędkości

12 listopada odbyły się  konsultacje społeczne dla mieszkańców Sieradza dotyczące planowanej trasy w naszym rejonie dla Kolei Dużych Prędkości od Łodzi do Wrocławia. Spotkanie odbyło się o godz. 13:00 w Szkole Podstawowej nr 10 (Al. Grunwaldzka 10 - sala gimnastyczna). 



O godzinie 13:00 zajęte były już wszystkie przygotowane miejsca dla przybyłych mieszkańców. Każdy z uczestników zebrania na wejściu otrzymał broszury i ankiety do wypełnienia, w których mógł wyrazić swoją opinię dotyczącą budowy tak zwanej szybkiej kolei w naszym regionie. Konsultacje rozpoczęły się  jednak z problemami. Sprzęt nagłaśniający przygotowany specjalnie na to spotkanie działał nie tak jak powinien. Otóż na sali gimnastycznej tworzył się  pogłos co sprawiało że znaczna część przybyłych mieszkańców nie słyszała lub nie rozumiała co jest w danej chwili mówione. Kiedy dzięki udostępnionemu przez szkołę podstawową nr 10 systemowi nagłośnienia sali gimnastycznej problem z dźwiękiem zniknął, pojawił się następny problem. Mianowicie plansza, na której wyświetlane były za pomocą  projektora mapki z wariantami położenia  tras KDP okazała się za mała. Ludzie siedzący po środku sali nie wiele widzieli nie mówiąc  już o tych siedzących na końcu czy po bokach sali. 
    Wróćmy jednak do samego spotkania. Zostało one  podzielone na trzy części po to by łatwiej komunikować się z zebranymi mieszkańcami. W pierwszej części zostały przedstawione informacje ogólne dotyczące całego projektu. W drugiej części zostały przedstawione główne założenia bazowe projektu i pokazane cztery warianty przebiegu tras szybkiej kolei. W trzeciej części spotkania był przewidziany czas dla zebranych mieszkańców by mogli zadać pytanie i uzyskać na nie odpowiedź. I takich pytań dotyczących trasy KDP w naszym rejonie padło wiele i na wiele z nich pytający nie dostali odpowiedzi. Koło godziny 15:30 zniesmaczeni i zdenerwowani przybyli mieszkańcy powoli zaczęli opuszczać salę, mówiąc że tylko stracili swój czas, że zebranie nic nie wniosło i że nikt z ich zdaniem faktycznie się nie liczy. Jednak z ważniejszych rzeczy mieszkańcy dowiedzieli się że w wielu kolizyjnych miejscach możliwe jest wybudowanie wiaduktów i że bufor 100 metrów pod inwestycje obejmuje do 50 metrów z każdej strony torów, a w niektórych przypadkach może być mniejszy.

Podobne zebranie odbyło się tego samego dnia w budynku Urzędu Gminy Sieradz o godz. 17:30. 

Uwagi dotyczące budowli linii kolejowej można składać do 31 grudnia 2021 roku w Urzędzie Gminy lub wysyłać drogą elektroniczną na adres:


Dodatkowo na stronie internetowej CPK:

https://cpk.pl/pl/dla-mieszkancow/konsultacje-spoleczne-dla-inwestycji-kolejowych 

znajduje się elektroniczny formularz, który można wykorzystać do zgłoszenia własnych uwag i postulatów.

































































6 komentarzy:

  1. Na początku nic nie było słychać faktycznie, a pani prowadząca twierdziła że wszystko było sprawdzane i było w porządku heh , obłuda, wstyd ... brak słów

    OdpowiedzUsuń
  2. Zakłamanie jakiego dawno nie widziałam Wola Dzierlińska( ul WOLSKA) przecinana jest w dwoch wariantach niebieskim i pomarańczowym (promowanym przez miasto). Zastanawiam sie gdzie byli mieszkańcy ktorzy beda mieszkac midzy rozwidleniem na Wrocław I na Poznań

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gmina Miasto Sieradz się opowiedziała za wariantem pomarańczowym czyli w41 , szkoda tylko że na swoich stronach internetowych nie napisali z imienia i nazwiska kto jest za tym wariantem, myślę ze przy kolejnych wyborach społeczność wywłaszczona serdecznie tym dobroczyńcom podziękuje.

      Usuń
  3. To nie są konsultacje, to jest zwalenie winy na sąsiadów za wysiedlanie !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie byłem tam i sam słyszałem, ludzie zebrani mają się opowiedzieć za jednym z 4 wariantów , czyli zadecydować kogo wysiedlić

      Usuń
  4. Wola Dzierlinska -dzielnica z dobrym dojazdem do centrum, blisko. Bardzo dobre miejsce na osiedla mieszkaniowe przecięta trzema nitkami torów! To jest niedopuszczalne . Projekt przewiduje wyburzenia nowych domów .Wariant W1 preferowany przez miasto nie do przyjęcia.

    OdpowiedzUsuń