Już od (10.02.2025) można oddawać głosy na „swojego dzielnicowego”! Komenda Główna Policji, Telewizja Puls oraz ekipa serialu kryminalnego „Dzielnica strachu” wkraczają do akcji i po raz trzeci, w ramach kampanii społecznej #DzielnicaBEZstrachu, inicjują internetowy plebiscyt, którego celem jest promowanie bezpieczeństwa i współpracy lokalnych społeczności z dzielnicowymi oraz wyłonienie #SuperDzielnicowego 2025.
Aż trudno uwierzyć, że to już trzecia edycja! Duże
zainteresowanie ze strony uczestników poprzednich edycji zdecydowało o ponownym
wydłużeniu, możliwość oddania głosu na „swojego dzielnicowego”. Głosować będzie
można aż do końca kwietnia br. Celem kampanii społecznej
#DzielnicaBezStrachu jest zainteresowanie społeczeństwa problematyką
bezpieczeństwa utrzymane w lekkiej konwencji, zaś samego plebiscytu zbliżenie
dzielnicowych z mieszkańcami poprzez wyłonienie #SuperDzielnicowego 2025
oraz znalezienie najaktywniejszych polskich dzielnic w plebiscycie
internetowym.
Inspiracją kampanii społecznej #DzielnicaBEZstrachu
jest serial kryminalny „Dzielnica strachu” emitowany na kanale Puls 2, który od
blisko czterech lat wciąga widzów w fascynujący świat policyjnej codzienności.
To nie tylko emocjonujące i trzymające w napięciu sprawy, ale również opowieść
o ludziach, którzy każdego dnia walczą o bezpieczeństwo swoich sąsiadów.
Dzielnicowi to cisi bohaterowie ulic, gotowi stanąć w obronie lokalnej
społeczności. Produkcja cieszy się ogromną popularnością wśród widzów, czego
wyrazem są m.in. trzy Telekamery, przyznane przez nich najlepszym aktorom.
Kampanię promują aktorzy z „Dzielnicy strachu”:
Andrzej Młynarczyk, Jasper Sołtysiewicz, Aleksandra Listwan i Jagoda Małyszek,
a także ubiegłoroczny zdobywca tytułu #SuperDzielnicowego – sierż. szt.
Paweł Chmura z Warszawy. W scenariusze i scenografię „Dzielnicy strachu”
wkomponowano elementy istotne z punktu widzenia efektywnej realizacji zadań
Policji, a w wybranych wątkach występują prawdziwi policjanci.
Tak niestandardowe, a przy tym efektywne działania nie
byłyby możliwe bez przychylności i wsparcia najwyższego
kierownictwa, zarówno polskiej Policji, jak i Telewizji Puls.
- Faktyczna zmiana modelu funkcjonowania polskiej
Policji mająca na celu uspołecznienie jej działań, w tym również przywrócenie
jej wiarygodności i skuteczności, jest działaniem długofalowym, wymagającym
podejmowania również działań niestandardowych. Do działań takich z całą
pewnością możemy zaliczyć współpracę z Telewizją Puls, w ramach której
prowadzimy dwie kampanie społeczne – #DzielnicaBEZstrachu oraz
#ZnamTeNumery. Są to bezsprzecznie działania efektowne, ale z racji zasięgu
medium jakim jest telewizja oraz poziomu merytorycznego, są one przede
wszystkim efektywne. Cieszy, że mentalność Polaków ulega zmianie, że wzorem
państw zachodnich, za którymi tak lubimy podążać, Polacy zaczynają dostrzegać,
że bezpieczeństwo jest dobrem wspólnym, za które odpowiadamy my wszyscy nie zaś
tylko Policja. Cieczy również rodzące się zrozumienie tej idei ze strony innych
instytucji, w tym podmiotów komercyjnych czego doskonałym przykładem jest
Telewizja Puls. Polska Policja jest otwarta na współpracę i kooperację na rzecz
bezpieczeństwa stale poszukując partnerów i nowych from działania. Aktywnie
współpracujemy na arenie międzynarodowej wymieniając się również metodami
działania z policjami praktycznie całego świata. Nigdy jednak nie przejmujemy
rozwiązań bezkrytycznie, a zawsze oceniamy je w kontekście polskich uwarunkowań
społeczno-organizacyjnych. Instytucja dzielnicowego jest chyba najbardziej
ugruntowanym i rozpoznawalnym stanowiskiem w polskiej Policji, stąd też cieszy,
iż dzielnicowi zostali przez media zauważeni i docenieni. Dodać należy, że
codzienna służba obchodowa często nie jest zbyt spektakularna, ale czytając
uzasadnienia z poprzednich edycji plebiscytu, stwierdzić mogę, iż mieszkańcy
dostrzegają ten trud, sympatyzują z dzielnicowymi, a wielu przypadkach
odbierają ich jako cichych bohaterów naszych ulic. Bez wątpienia plebiscyt #SuperDzielnicowy
odzwierciedla poziom profesjonalizmu ale i sympatii jaką darzeni są dzielnicowi
– powiedział nadinsp. Roman Kuster - I Zastępca Komendanta Głównego Policji.
- Telewizja Puls, jako stacja komercyjna, nie ma w
koncesji zapisanej misji - ale ta jest zapisana w naszych genach. Nasze kanały
Puls i Puls 2 są obecne w każdym polskim domu – a to zobowiązuje. I ten
obowiązek chcemy wypełniać jak najlepiej, łącząc rozrywkę z działaniami ważnymi
społecznie. Prowadzimy wraz z Policją dwie ogólnopolskie kampanie społeczne - #DzielnicaBEZstrachu
oraz #ZnamTeNumery. Wspólnie ostrzegamy oraz chronimy, a w każdą z
kampanii zaangażowały się ekipy seriali „Dzielnica strachu” i
„Lombard. Życie pod zastaw”. Niedawno podsumowaliśmy działania w ramach #ZnamTeNumery
- kampania edukująca seniorów i ich bliskich na temat niebezpieczeństw w
świecie cyfrowym dotarła do 20 milionów osób a policyjne statystki pokazały, że
seniorzy stali się uważniejsi. Jesteśmy z tego ogromnie dumni, co nas motywuje
do dalszych działań. W ramach trzeciej edycji plebiscytu w ramach kampanii #DzielnicaBEZstrachu
szukamy #SuperDzielnicowego i mamy nadzieję, że przełoży się ona na
bezpieczeństwo lokalnych społeczności. - powiedział Dariusz Dąbski, Prezes
Telewizji Puls.
Kampania #DzielnicaBEZstrachu oraz plebiscyt #SuperDzielnicowy
cieszy się coraz większym zainteresowaniem: w ubiegłym roku dzielnicowi
spotykali się z mieszkańcami swoich rejonów służbowych, rozmawiali o ich
codziennych wyzwaniach i pokazywali, jak mogą wpływać na ich bezpieczeństwo.
Ich zaangażowanie nie przeszło bez echa! Media podchwyciły temat, dzieląc się
inspirującymi historiami o policjantach, którzy każdego dnia robią coś więcej
niż tylko strzegą porządku – stają się prawdziwymi bohaterami. Przełożyło się
to m.in. na liczbę głosów oddanych na #SuperDzielnicowego - tylko w
ubiegłym roku internauci oddali ich aż 33 000.
W wydarzenie zaangażowała się oczywiście Gazeta
Policyjna, której okładkę dzielnicowi mogą wykorzystać jako swoistą wizytówkę.
W najbliższym numerze czytelnicy będą mogli poznać opinie samych
ubiegłorocznych laureatów TOP 5, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami
zdobytymi w związku z nominacją. Być może przedstawimy również plebiscyt
widziany oczami samych głosujących, którzy zostali zwycięzcami. Ich głosem
chcielibyśmy powiedzieć czy i dlaczego warto wziąć w nim udział. Już dziś
możemy zdradzić, że zdecydowanie warto! A powody są bardzo różne i zaskakujące.
Zgłoś swojego kandydata lub kandydatkę w formularzu
zgłoszeniowym dostępnym na stronie https://dzielnicabezstrachu.pl/ Pamiętaj! Za
pierwszym razem musisz uzasadnić swoje zgłoszenie, a następnie możesz oddawać
głosy na swojego kandydata raz dziennie przez cały okres trwania akcji. Na
autorów najlepszych uzasadnień czekają nagrody: 5 x 1000 złotych. #SuperDzielnicowemu
2025 wręczymy statuetkę, atrakcyjną nagrodę pieniężną oraz rolę w serialu
„Dzielnica strachu”, a w wygranej dzielnicy zorganizujemy uroczystą galę oraz
spotkanie z aktorami serialu!
Organizatorzy – Biuro Prewencji i Biuro Komunikacji
Społecznej Komendy Głównej Policji oraz Telewizja Puls - zachęcają do wspólnego
poszukiwania #SuperDzielnicowego oraz promocji współpracy lokalnych
społeczności z dzielnicowymi.
Akcję wspiera kampania na antenie kanału Puls 2 oraz
szeroko zakrojone działania PR-owe i social mediowe prowadzone przez Telewizję
Puls, jak również zaangażowanie merytoryczne i mediowe Policji.
Raz jeszcze zapraszamy do udziału w konkursie #DzielnicaBEZstrachu i wskazanie swojego ulubionego dzielnicowego. Wejdź i głosuj na stronie internetowej #DzielnicaBEZstrachu https://dzielnicabezstrachu.pl/ Policji. Źródło KPP Sieradz.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz