W dniu 22 listopada Stowarzyszenie „Przyszłość Dziecka” w nowej części budynku SCK w Sieradzu odbył się finał projektu „Hackujemy ekologię – Sieradzki Hackathon Ekologiczny”. W wydarzeniu wzięli udział uczniowie szkół podstawowych z regionu, którzy przez kilka godzin pracowali w parach nad stworzeniem prototypów aplikacji mobilnych dotyczących ekologii oraz działań społecznych.
- rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i młodzieży,
- wzmacnianie kreatywności i logicznego myślenia,
- promowanie postaw proekologicznych,
- zachęcanie uczniów do współpracy i innowacyjnego podejścia do rozwiązywania problemów.
Dla zwycięzców przygotowano nagrody o łącznej wartości ponad 1000 zł, a każdy uczestnik otrzymał drobny upominek.
Wyniki – grupa młodsza
1. “Eko Podróże Małe i Duże” – Antoni i Olek (SP4)
Gra przedstawia interaktywną mapę miasta z zaznaczonymi szkołami, parkingami i punktami napraw. Gracz porusza się hulajnogą lub rowerem, korzysta z rowerów miejskich, zdobywa punkty i wykonuje mini-gry. Rozbudowana struktura sprawia, że to projekt edukacyjny o mobilności i ekologii.
2. “Sprzątamy Miasto” – Aniela i Maja (SP4)
Bohaterka zbiera odpady i banany, zdobywa punkty, a zadanie utrudniają pojawiające się w nowych miejscach koty. Po osiągnięciu celu na ekranie pojawia się komunikat „Brawo”. Gra uczy porządku i odpowiedzialności za otoczenie.
3. “Śmieciowa Misja” – Tymon (SP4) i Juzio (SP9)
Postać porusza się po planszy, a w jej kierunku zmierzają poruszające się odpadki. Gracz traci życia w formie jabłek, gdy nie zdąży ich uniknąć. Wygrana prowadzi do szkoły, a przegrana – na śmietnisko. Gra łączy refleks i edukację ekologiczną.
Wyniki – grupa starsza
1. “Dobra Droga do Szkoły” – Tobiasz (SP4) i Zosia (SP9)
Projekt pomaga dobrać właściwy środek transportu do odległości dzielącej ucznia od szkoły. Na mapie przedstawiono trasę oraz możliwe sposoby przemieszczania się, promując świadome wybory komunikacyjne.
2. “Eko-Ścieżka i Segregacja” – Matylda (SP4) i Wojtek (SP1)
Gra polega na zbieraniu odpadów, które automatycznie trafiają do właściwych pojemników. Aby przejść dalej, należy oczyścić całą planszę. Postać w trakcie drogi sadzi drzewa, co wzmacnia ekologiczny przekaz projektu.
3. “Miejskie Przejścia” – Mateusz i Maja (SP4)
Gra składa się z poziomów związanych z bezpiecznym poruszaniem się po mieście. Gracz otrzymuje punkty za prawidłowe przejścia przez pasy, a kolejne etapy wprowadzają nowe środki transportu. Nieprawidłowe ruchy skutkują utratą punktów lub żyć przedstawionych w formie serduszek.
(Zdjęcia Redakcja oraz organizator wydarzenia)









Brak komentarzy:
Prześlij komentarz