czwartek, 13 stycznia 2022

Powiatowe inwestycje drogowe. Co i gdzie w przebudowie?

Bezpieczeństwo pieszych i kierowców na drogach powiatowych - to nasze najważniejsze założenie przy realizacji remontów dróg, przejść dla pieszych i chodników. Powiat sieradzki zarządza 627 km dróg realizując działania związane z ich utrzymaniem poprzez Powiatowy Zarządu Dróg, który ma własną bazę tzw. obwód drogowy. - To nasz duży atut. To się po prostu dobrze kalkuluje, jest szybciej i sprawniej, wiele tematów możemy rozwiązać sami, nie szukając podwykonawców - podkreśla Robert Piątek, dyrektor PZD.

Szeroki plan dotyczący inwestycji drogowych, konsekwentnie realizowany w powiecie, to przebudowa dróg łączących centrum powiatu ze zbiornikiem Jeziorsko. - To duże przedsięwzięcie więc realizujemy je etapami. W efekcie pozwoli to na bezkolizyjną komunikację z tym ważnym dla wszystkich obszarem. Oczywiście istotna jest dla nas poprawa komunikacji na całym obszarze powiatu. Pod koniec ubiegłego roku ukończyliśmy remont ulicy Reymonta w Sieradzu, co pozwoliło na drogowe połączenie z obwodnicą miasta. Gotowy jest już też nowo przebudowany odcinek drogi powiatowej w miejscowości Zwierzyniec - mówi Mariusz Bądzior, Starosta Sieradzki.

Ostatnie lata na powiatowych drogach to intensywna praca i realizacja wielu działań. Kolejne są w trakcie realizacji lub rozpoczną się w najbliższych miesiącach. Wkrótce ukończony zostanie remont ulicy Oksińskiego i rozpocznie się przebudowa prowadząca do zmiany organizacji ruchu skrzyżowania ulic Sikorskiego z Armii Krajowej w Sieradzu na skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Na terenie powiatu powstają wyniesione przejście dla pieszych. Dzięki temu kierowcy zmuszeni są zredukować prędkość jak przed typowym progiem zwalniającym. Pojawią się też lampy solarne doświetlające, aktywne znaki drogowe oraz kostka o specjalnej fakturze pozwalająca osobom niewidomym bezpiecznie zatrzymać się przed niekontrolowanym wejściem na drogę. Takie skrzyżowania powstają w Sieradzu - przy Powiatowym Zespole Szkół nr 1, ulicach Łokietka i Reymonta oraz w miejscowościach: Rzechta, Żelisław, Goszczanów, Warta oraz Błaszki. Ich realizacja dobiega końca. - Z uwagi na realizację inwestycji w okresie zimowym, montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz odtworzenie oznakowania poziomego zostanie wykonane w okresie wiosennym. Wtedy to zostaną również naprawione ewentualne usterki spowodowane niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi w trakcie układania nawierzchni z kostki brukowej - zapowiada dyrektor Piątek.

Poniżej zestawienie zaplanowanych na ten rok remontów dróg powiatowych finansowanych z budżetu powiatu oraz środków pochodzących z dofinansowań.

1.Przebudowa drogi powiatowej nr 1705E Złoczew - Burzenin. Odcinek od km 12+300 do km 17+545, długość odcinka: 5,245 km, wartość zadania: 12 000 000 zł. Źródło dofinansowania – Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg

2. Przebudowa drogi powiatowej nr 1708E Brąszewice - Pipie. Długość odcinka: 7,5 km. Wartość zadania: 15 000 000 zł. Źródło dofinansowania: Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

3. Przebudowa drogi Bartochów - Tubądzin. Długość odcinka: 4,6 km. Wartość zadania: 16 000 000 zł. Źródło dofinansowania: Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych (II nabór).

4. Przebudowa drogi powiatowej nr 1733E Błaszki - Maciszewice. Długość odcinka: 3,5 km. Wartość zadania: 8 000 000 zł. Źródło dofinansowania: Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych (II nabór).

5. Rozbiórka i budowa mostu na rzece Trojanówce w ciągu drogi powiatowej Nr 1709E
w miejscowości Gruszczyce. Długość odcinka: 0,6 km. Wartość zadania: 8.000.000 zł, źródło dofinansowania: Rezerwa Subwencji Ogólnej.

6. Przebudowa drogi powiatowej Łeszczyn - Biesiec poprzez wykonanie nowej nawierzchni asfaltowej’. Wartość zadania: 2.525.000 zł. Zadanie finansowane z środków budżetu Województwa Łódzkiego pochodzących z tytułu wyłączania z produkcji gruntów rolnych oraz przy współudziale Gminy Złoczew. Źródło Powiat Sieradzki.





 

5 komentarzy:

  1. Taaa... Pewnie znowu progów zwalniających przybędzie. Swoją drogą to zapraszam włodarzy, żeby rozpędzili się do 30km/h i przejechali próg zwalniający koło Lidla z taką właśnie prędkością jaka jest na znaku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy znak ograniczenia prędkości ogranicza ją do wymaganej wartości i nie oznacza to, że trzeba właśnie jechać tyle co wskazuje liczba na znaku. Ja z reguły pokonuję progi z prędkością 5km/h bo jeszcze trochę chcę pojeździć sprawnym autem a te progi nie tylko ograniczają prędkość ale też skutecznie rozbierają zawieszenie i oby ich więcej było, może ograniczy to idiotyczną jazdę.

      Usuń
  2. a oświetlenie na ulicy wolskiej ciemno jest ,asfalt zrobiony z 5 lat temu a oświetlenia jak niema to nie ma

    OdpowiedzUsuń
  3. Tam to trzeba do zera przez te dziury przed progiem. Tylko w Polsce zepsują dobrą droge i jeszcze kasę dostaną. A starosta trąbi jakie to inwestycje. A i przy mechaniku jedna studzienka ma już zeza. Ale co tam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Może nasze władze wezmą się wreszcie za obwodnicę Sieradza ul. Zakładników tam nawet progów zwalniających nie trzeba montować

    OdpowiedzUsuń